lördag 10 mars 2018

Även på Irland får får får . . . .

nej !  får får lamm . . . .
och våren ger alla fårfarmare fasligt mycket av jobb,
lammen föds som på 'löpande band', det händer förstås att en del lam blir utstötta
då måste extra 'mammor' tillkallas.
😏💗
Baby Soe vallhunden tränas hela tiden på att fösa fram fåren.
Hunden är ju fortfarande valp och behöver massor av beröm.
<<<
Tina fick agera som extra mamma till sex lammungar det året 2016,
så hon hade fullt upp, hihi . . .
<<<

Mina små bebisar, kom och hälsa på min pappa.
'Mämmä kan du gosa med oss också.
💗
Jodå det här har Rolf gjort förr,
och det är så mysigt sååå . . .
😘

 Mämmä mämmä . . . jag vill stanna hos dig,
nej det går inte lille vän, kom följ mig, du måste hem till din flock.
💗😄

En eka finns det också ifall någon får lust att fiska.
💙
Hmm . . . man undrar om gäddan smyger i vassen.
💦
Smyger gör far och dotter bakom stora buskar.
<<<
Vad gör jag då, jo smyger i väg bortom dungen för att  'kolla läget' . . . .
<<<
Ojdå där kom jag fram till några kor som var avskilda från fåren,
de tyckte inte om det svenska språket så jag fick byta språk.
Givetvis så pratade jag med dem, hihi . . .
😀😁😃
Så fina blomster, måste väl vara någon sorts lökväxt.
<<<
 'Baby Soe', är ju inte så gammal
så hon vill gärna leka med oss också.
<<<
Jag älskar den här platsen i Cummerstown.
💚
 Vilket häftigt träd som blivit torterad av vinden i väldigt många år,
ett mindre barn kan sitta där och gunga och 'leka häst'.
😀
Vi större personer får ta det varligt så man inte knäcker stammen,
det vore väl hemskt synd . . . 
<<<
 Där uppe ser man familjens hus ( Pauls föräldrar)
här i den fantastiska miljön har Paul och hans syskon växt upp i.
<<<
 Dessa beteshagar har väl då gett barnen en massa utrymme att leka på,
ja så tänker jag.
<<<
 Så här ser vyn ut från familjen Walsh vardagsrum-fönster.
Det är idealiskt att ha en liten sjö nära hus och hem.
💗
Vårblomster gör en människa själaglad varje år,
men i år tycker jag det känns extra längtande.
<<<
Hej då Irland och heja Sverige . . . .
det var sista inlägget från Irland besöket på ett tag,  (men jag har fler från annat år.)

Nu får vintern släppa taget och se till att våren får träda fram.

Må väl/ Eva













16 kommentarer:

  1. Tack för ännu ett härligt inlägg med minnen från resan till Irland! Det ser helt fantastiskt ut och jag får sådan lust att åka dit! Härlig miljö där Paul har sitt barndomshem ... stora, gröna hagar ... och vattnet - underbart!
    Nu hoppas vi att kung Bore retirerar och låter våren vinna!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra naturbilder och de där lammen är ju bara för söta. Trevlig söndag.

    SvaraRadera
  3. Härligt att titta på dina bilder och drömma sig bort från dessa evigt långa grå dagar med snö och numera blask.
    Jag längtar som en tok efter våren!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Får får inte får, får får lamm =) Du vilket härligt inlägg, man blir så glad av alla fina bilder. Igår var jag nästan i dina trakter..... jag var utanför Moheda och på vägen hem hade vi alla väder utom sol, men nu hoppas vi att det vänder och blir VÅR! Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  5. Vackert där på Irland har tittat genom alla dina inlägg nu . Dom blå blommorna var det hyacinter ? .Kramen Nette

    SvaraRadera
  6. Underbart!!! Tänk SNART får fåren lamm här i hagarna också och allt kommer att grönska!!! Svårt att tro en sådan här grå dag...
    Må så gott! Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Åh vad man älskar det eller hur?!! Så otroligt fint! Mina små lamm som numera ska få sina egna lamm har jag hört. Åtminstone några av dem.. 😍❤. Längtar tillbaka till all grönska. Och den där vyn när man äter frukost är inte så dum dum den heller....

    SvaraRadera
  8. Så vackert...och vilket läge dom har gården i, din dotters svärföräldrar! Wow!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  9. Ja vilken idyll! Inte konstigt att det vore en dröm att få komma till Irland, och till Skottland, och till Wales...haha, drömma går ju. Och de små lammen, här hos oss i byn föds många små lamm nu, sen ordnas namntävlingar, Lilly och Greta heter de senast döpta. Bedårande söta är dom, fast som vuxna är dom inte lika skojiga, mest bräkiga. Du ska nog se att du får din vår, ännu är vi i en vintermånad! Kram på dej, gubben och Ludde

    SvaraRadera
  10. Jamen OJ så vackert! Och får! Då måste det vara en plats för mig :) Ljuvliga bilder av ett lika ljuvligt ställe...
    Ha en glad onsdag.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  11. Eva, nu är det på tiden att man får se lite Ludde-bilder samt några vårVINTERbilder från din trädgård! Jag saknar det!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  12. Kul upplagt blogginlägg. :) Jag skulle gärna mata en sådan liten ullig sak på fyra ben via nappflaska.
    Jag tror våren kommer några dagar innan påsk.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  13. Tack för fint Irlandsreportage!
    Önskar dej en fin helg!

    SvaraRadera
  14. Ett härligt inlägg men det triggar fram vårkänslorna. Här är så småkallt och snön börjar bli grå
    och tråkig. Men krokusen sticker upp så där en halv cm.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  15. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera
  16. Thank for your very good article! i always enjoy & read the post you are sharing!

    ดูหนัง

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.