måndag 3 september 2012

Minns ni 3 sep. 1967 ? Högertrafikens . . . . .



början ? ? ?  !    Vad har ni för minnen av den.  Det var verkligen en  STOR  händelse
för hela Sverige.

Jag har mitt speciella minne, som avlöpte just då i lugn och ro på Värnamo (gamla) BB.

Jag hade fått en dotter den 2 sep. och på morgonen stog jag vid fönstret och tittade ner på
den lugna trafiken som pågick i Värnamo city. Gamla BB låg centralt högst upp i byggnaden.
Min syster Irma som just då bodde i stan kom på besök, hon fick faktiskt kika på henne snabbt
(ej tillåtet av andra än pappan o morföräldrar)  Det var en mycke spännande händelse för mig.






                                  Högertrafiks omläggning, och det bästa,  att föda ett barn.


Rondeller fanns det inte på den tiden, bara korsningar och mycke mindre bilar förstås-

Jag har inte förberett mig tillräckligt för detta inlägget med gamla bilder och sånt, men det är
den 3 sep. idag, ska strax åka till jobbet kl 14, så jag behöver snabbt skicka inlägget.
Det kan bli kul att få höra andras minnen av denna dagen, de som har rätta åldern inne förstås hi hi.

Minns ni sången "håll dig till höger Svensson", men vad hette han som sjöng den, glömt.

Ha en bra dag/  Eva



















3 kommentarer:

  1. Eller den vackra visan om Maria Terese från 1967. Den visan kan jag bättre. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Maria Terese av Robert (Robban) Broberg. >jag ska plocka alla blommorna som sen ska ges, till den vackraste flickan som på jorden kan ses, Maria Terese <
    en gullviva jag plockar av kärlek till, dina gula lockar och om du vill, .......

    SvaraRadera
  3. Nu har jag fått myror i huvudet. Kan se den mörkhårige killen framför mig, men namnet totalt borta, frågade gubben, kom inte ihåg han heller.Plingade precis en liten grej.(Hederström)???? Jag kom ihåg den dagen, tror det var 30 km/tim. man fick köra. Vi var ute första dagen i alla fall, var nervös kommer jag ihåg.
    Kram till er båda

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.