torsdag 31 december 2015

James är en rolig goe gubbe . . .

tycker jag,
och det är ett måste för mig se honom varje år.
Jag tröttnar aldrig på att se 'Grevinnan och Betjänten'.
Varje år på nyårsafton har jag tittat på detta trevliga skådespelarpar,
om man inte varit bortrest eller sjuk.


Visst kan jag alla repliker av både betjänten och grevinnan,
--  konstigt vore det väl annars -- efter alla dessa år.
1963 visades denna sketch första gången.


Varje år skrattar jag lika mycket, jag gillar den engelska humorn.
Jag gillar att skratta  och jag är glad att vi alla har olika humor nivå.
Men det är synd om dem som är humorbefriade.
Livet är tillräckligt allvarlig ändå.

Det är bättre med ett fniss för mycket än inget fniss alls.
*fniss fniss*
Jag önskar Er alla ett riktigt
GOTT NYTT ÅR !
Kram/ Eva










12 kommentarer:

  1. Visst är det ett måste att se dom ,gott nytt år ,ja vi har ju redan 2016 ,kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Måste nog erkänna att jag missat Grevinnan några år, men visst är den rolig!
    Nog stämmer det med att ett gott skratt förlänger livet!
    Nu hoppas vi på att 2016 blir ett riktigt roligt år!
    Gott Nytt År!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vi skrattar så gott allihopa, det är ju bara ett måste att se varje nyår!
    God fortsättning på det nya året! Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart... måste ses varje år!
    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller verkligen med dig, man måste ta livet med en klackspark! Även om det kanske inte alltid är så kul så finns det oftast något man kan skratta åt - eller åtminstone le lite åt!!
    Det vi har skrattat åt den här julen är isbjörnen. Han har förgyllt många stunder och Rolle är extra glad åt honom (det är ju rockmusik han spelar), så varje gång vi får besök så måste han sättas på. Och Santos blir lika intresserad varje gång, men nu är han inte rädd längre så vi får se till att han inte biter i björnen. Men hitintills har de gått bra - mestadelen för att vi har björnen på nått bord! *fniss*
    KRAM & GOTT NYTT ÅR
    Susie, Rolle & Santos

    SvaraRadera
  6. Jamen här visar du även vårt favoritprogram, det som hör nyårsafton till. Vårt stora problem i går kväll var om vi skulle äta efterrätten före eller efter programmet, det är liksom tradition att vi och våra vänner sätter oss i soffan och "skrattar av" det gamla året....
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra ordval, "skratta av" eller "skrattar ut" det gamla året . . . .
      Ha ha ha, fniss fniss . . . .

      Radera
  7. God fortsättning på det nya året!
    Vet du, vi glömde alldeles bort Betjänten igår, vi hade gäster och var mitt i middagen skulle jag tro, så det kan bli, men nu fick jag se dom roliga bilderna hos dig!
    Hoppas ni har lite trevligare väder hos er än vi har här idag......och tack för dom rara orden du skrev hos mig!
    Stor kram
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej Eva
    Ja, Dinner for One, ist auch in Deutschland an Sylvester Pflicht.
    Danke für deine Wünsche um Mitternacht.
    Ich schicke dir die guten Wünsche zum Neuen Jahr gerne zurück.
    Das 2016 für dich und Rolf ein sehr gutes Jahr wird....und vor allem das ihr gesund bleibt.
    Liebe Grüße

    Ja, Grevinnan och Betjänten, är också i Tyskland på nyår obligatoriskt.
    Tack för dina önskemål vid midnatt.
    Jag skickar lyckönskningar för det nya året tillbaka.
    2016 ett mycket bra år för dig och Rolf .... och särskilt deras vistelse friska.
    Varm Kramar Marlise

    SvaraRadera
  9. Ja du det är viktigt att kunna skratta. Livet blir lite lättare om man har en positiv livssyn och nära till skratt och bus.
    God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  10. Jag har missat det här under några år nu och jag tror faktiskt inte ens mina barn vet vad Grevinnan och... är för nåt. Måste kanske bli ändring på det?!

    God fortsättning på 2016!

    SvaraRadera
  11. Absolut Eva, ett gott skratt förlänger livet sägs det ju! Jag missade TVn igår, ja det är inte speciellt ofta jag ser på TV över huvud taget, men ibland så....och kanske inte när man har gäster....men kan ändå minnas...och särskilt den där sketchen som du beskriver....lite småkul....
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT 2016!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.