tisdag 12 april 2016

Våren på Irland . . . .

är väl lika underbar som hemma i Sverige,
men förmodligen en aning längre kommen än här.
Sixmilebridge är en liten förtjusande mysig stad - samhälle.

För exakt 2 år sedan var vi här och hälsade på dotter Tina och sambo Paul.
En vecka körde de runt med oss och visade upp
 Irlands sevärdheter.
Sista veckan var vi hos dem och bekantade oss med trakten där de bor,
vi blev stormförtjusta av hela Irland.
Då var det också mitt i påskens tid.
<<<

Nu ska vi åter njuta av Sixmilebridge och landskapet Clare som har så vacker natur.
Här ska vi sitta och njuta under körsbärsträden och äppelträden,
och bara vara . . . .
En liten repris mår man bara gott av.
<<<


Där på andra sidan  ån finns ett 'Cozy Cottage Café,
Mysig stug cafe´.
Där ska vi ta oss något gott att dricka som kanske är typiskt Irländskt
lyssna till åns porlande och fågelkvitter.
Sen ska vi givetvis umgås med massor av kramar och kärlek till ungdomarna.
<<<

Vi ska inte göra några större rundturer denna gång,
Men till helgerna när de är lediga blir det säkert någon liten utflykt.
<<<
Så nu vet ni lite på ett ungefär hur och var jag (vi) kommer befinna oss
i några veckor.
Tack alla rara blogg läsare för alla fina kommentarer hos mig.
Ni får ha det så gott och sköt om er väl,
för det ska vi göra.
Många kramar till er från mig/ Eva














35 kommentarer:

  1. Jag önskar er en trevlig semester.

    SvaraRadera
  2. Alltså din bilder! Underbart att få se dessa och jag hoppas att ni kommer att njuta lika mycket denna gång :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut! Jag vet att ni hade en otroligt trevlig tid förra gången - och det lär väl bli lika kul igen!?
    I förrgår ringde våra gamla vänner i USA. Dom firar 50-årig bröllopsdag i år och då skulle dom naturligtvis komma hit. Men...dom har inte bestämt sig ännu exakt vilken tid, men det blir någon gång i slutet på juni-början på juli (förmodligen). Tänkte det kunde vara bra att veta.....*fniss*
    STOR KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Så trevligt det ska bli för er! Det ser verkligen riktigt härligt ut. Vad skönt att komma bort lite och möta våren så där och framför allt umgås med nära och kära.
    Ha det nu riktigt bra och så ser vi fram emot lite bilder senare.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  5. Hej, ich wünsche dir und Rolf einen wunderschönen Urlaub in Irland... trevlig semester.
    Habt eine schöne Zeit mit eurer Tochter und ihrem Freund.
    Ganz liebe Grüße Marlise

    SvaraRadera
  6. Men så vackert. Jag hoppas ni får en härlig tid där.
    Ha det så bra som det bara går.

    SvaraRadera
  7. Önskar er fina/lugna veckor på Irland. Var rädda om varandra.
    Kram!
    (Idag har vi fått en liten kyckling och en till liten rackare är på väg ut, skalet håller på att spricka)

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder och det blir nog helt underbart för dig/er där med många kramar, underbar vår och natur och massa härliga upplevelser och minnen. Vilken häftig staty mitt i ån. Snyggt. Så fint också med körsbärsträdens blommande.
    Önskar dig/er verkligen en helt underbar resa !!

    Stor kram från Marie

    SvaraRadera
  9. Önskar dig och Rolf en underbar semestertripp.
    Kul att träffa dottern och svärsonen.
    Må väl! Kram

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder!
    Ha en skön tur till Irland!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ha trevliga veckor på Irland! Det ser ju så mysigt ut på dina bilder och jag förstår att där är grönt och vackert redan. Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Sixmilebridge ser verkligen förtjusande ut. Och vilket trevligt namn!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  13. Vad vackert det ser ut att vara! Underbart!
    Önskar dig en härlig resa!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Åh vad vackert! Irland har alltid varit min mans önskeställe att åka till, men det har visst aldrig blivit av för oss... ÖNskar er en trevlig resa!!
    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  15. Ha det riktigt härligt nu!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Så otroligt mysigt och så vackert! Jag var tvungen att googla fram Sexmilebridge på google earth och jag fick fram så fina bilder och sen visade det sig att det var ungefär samma som du har, fast dina är mycket finare! Så underbart härligt att vara där, jag blir så avis, så avis! Njut! Kramar

    SvaraRadera
  17. Jag hoppas att ni njuter av fantastiskt fina dagar tillsammans och får rå om varandra riktigt, riktigt ordentligt. Underbara bilder (som alltid) Eva och jag förstår att ni har längtat. :) Jag ser fram emot att se alla fina bilder och höra om er resa när ni kommer hem. Vår familj besökte Irland för första gången för två år sedan och det var sannerligen kärlek vid första ögonkastet. Vi kommer definitivt återvända till denna vackra gröna ö med människor med de varmaste hjärtan.:)

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Njut och ha det bra på den gröna ön med familjen! Stor kram!

    SvaraRadera
  19. Det låter underbart. Ha det så gott.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  20. Hej Eva,
    ich sah auf Susies Blog, das du wieder aus Irland zurück bist.
    Ich hoffe, ihr hattet einen gute Zeit und es gibt bald Fotos aus Irland auf deinem Blog :-)
    Gutes wieder zu Hause ankommen!
    Ich bin ein bisschen im Stress zwischen meinen Urlauben, aber noch 2 Wochen dann kommen wir wieder in das ruhige, schöne Schweden.....ich freue mich schon.
    Habe weiter eine schöne Zeit
    TREVLIG VALBORG TILL DIG! Kram Marlise

    SvaraRadera
  21. Vackert med de rosa blommorna! :)

    SvaraRadera
  22. Så fullkomligt underbart ställe att möta våren på!
    Ha det så mysigt
    /Anette

    SvaraRadera
  23. Så det passade sig att komma hem nu äntligen "ler"...
    Hoppas ni haft en mysig vistelse, o det har jag ju förstått att ni har...
    Önskar dig en mysig Kristi flygarhelg och att bredbandet snart fungerar igen
    Kramiz

    SvaraRadera
  24. Kram på dig kära Eva och hoppas att ni har njutit av helt underbara dagar på den gröna ön tillsammans med era kära.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  25. Vilken fantastisk blomsterprakt
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  26. Hej! Jag har varit här inne så många gånger nu, till slut blev jag nästan orolig, men så kommenterade du hos mig och då blev jag glad. Ni finns därute nånstans! Skönt! Stor kram Agneta

    SvaraRadera
  27. Förstår att ni njuter. Härligt att vara tillsammans med nära och kära. Det är ju riktig sommar
    på Irland. Det ser härligt ut.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  28. Å, du är på Irland - där var vi ju i somras. Jag blev jätteförtjust i landet och har rekommenderat det till många av våra vänner. Du visar så fina bilder därifrån och jag hoppas att ni har en trevlig resa.
    Kram Inga

    SvaraRadera
  29. Hej Eva,
    lange nichts von dir gelesen. Ist dein Computer defekt? Hoffentlich nur dein Computer.....und mit dir ist alles okay?
    Ich schicke dir liebe Grüße aus dem sonnigen Öland.....Kram Marlise

    SvaraRadera
  30. Heeej, hur står det till med dig??? Länge sedan det kom ett livstecken!!! Hoppas att allt är bara bra och tiden flyger för fort för att du ska hinna med cybervärlden! Många kramar från pörtet

    SvaraRadera
  31. Vem vet. Du stannade kanske var i det fina landet.
    Junikramar från Bosse

    SvaraRadera
  32. Skickar en stor sommarkram till dig kära Eva och hoppas att du har det gott i sommarsolen tillsammans med nära och kära.

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  33. Kram på dig finaste Eva!♥ Skickar stor sommarkram till dig och hoppas att du har det bra i sommaren. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  34. Tittar in då och då för att se hur du har det, men du kanske har smält i sommarvärmen eller tappade sugen efter Irland...
    Tänker på dig ibland och hoppas du har det bra, bara så att du vet...
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.