lördag 6 januari 2018

Julen är slut men vintern är dock kvar . . .

fast inte vit och vacker för vi har barmark igen och med den blir naturen mörk.
Tack gärna lite snö så det ljusa upp dock inga mängder.
Vi går mot ljusare tider men ännu märker jag inget av det för vi bor på landet utan gatljus.
<<<
 Jag har bara snöbilder att visa från veckan innan jul, då var hela världen vit och vacker.
Ni kommer märka att en del bilder ser ljusblå ut och andra grå-vita,
som ni fattar är bilderna tagna vid olika tidpunkter på dagen.
<<<

Här borde ett ljus få brinna och sprida ljus och värme . . . .
<<<
Landskapet är ljusblått tidigt på morgonen och himlen är helt grå,
fastän det är gråmulet blir naturen ändå ljus.
<<<
Mitt på dagen blir bakgrunden gråaktig och fortfarande var himlen grå.
<<<
 Fina stenar är mina favoriter, jag kan upptäcka och fantisera ihop en bild,
detta är en bebis-sten som har en mjuk mössa på sig,
jag såg en leende mun på stenen och förstärkte den på redigerings-sidan.
'Gullesten'  hi hi hi . . . 
<<<
När kvällen kom lyste den låga utebelysningen upp innergården,
 extra mys blir det i ljuslyktor.
När vi får gäster tänder vi alltid lyktor det ser så välkomnande ut.
<<<
Jag är glad att vardagen börjar igen, åter till det normala,
fast jag ska inte klaga att jag/vi haft mycket att göra i julhelgerna, inga överdrivna kalas
och inga mängder av julpynt ( under hela mitt liv blev det den minst pyntade.)
Konstigt nog blev det jul ändå, hi hi . . .
Detta året kommer bli ett händelse rikt år, två studenter, ett bröllop och två som fyller jämt m.m.
Så det gäller att vara pigg och utvilad till alla dessa fester,  'fniss' . . .

Allt gott/ Eva 










13 kommentarer:

  1. Precis som dig gillar jag att tända ljus - både inne och ute - när man får gäster. På julafton kom dock vår f.d. granne Jola alldeles för tidigt så jag hann bara tända dom ute (som tur var), dom inne fick jag tände lite succesivt under kvällen, men det verkade som om det bara var jag som märkte att av nästan hundra så var det kanske 25 som jag hann med. Trist - men så kom nyårsafton och även om vi var ensamma så tände jag massor så det blev riktigt mysigt!
    KRAM och GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk om vi kunde få lite snö.
    Här är en till som längtar till vardagen, skolan börjar på tisdag och det ska bli så sköööönt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag hade mer än gärna haft 20 cm snö och -5 grader.
    Så fina snöbilder du bjuder oss på.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga vinterbilder från dig! Vi hade också lite snö före jul, sedan barmark tills natten till igår då det kom knappt en cm ... vilket är fullt tillräckligt enligt mig :)
    Du har mycket trevligt att se fram emot detta nya år - God fortsättning förresten!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Snöbilder har jag inte kunnat fotografera alls i vinter....ganska skönt egentligen. Så mycket kul du har att se fram emot i år. Kram

    SvaraRadera
  6. Så vackra snöbilder! Önskar verkligen att vi fått lite snö, men den sista veckan har det bara regnat! Nu i helgen kom kylan och allt frös till is, men ingen snö bara blåst! Får trösta oss med att vi går mot ljusare tider!!!
    Ha det fint!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Fina bilder, och söta gullestenen! Tänk så mycket kul som komma skall för dig under 2018, hoppas att kalasen är lite utspridda över året! Kram

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder! Tror ni hade lite mer snö än vi även om det var vitt och härligt här också innan jul. Bebisstenen så gullig! Tror vi har samma leksamma fantasi du och jag.
    God fortsättning
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Vackra vinterbilder. Den blåtonade är otroligt vacker.
    Mycket roligt att se fram emot detta år, ser jag. Härligt!
    Önskar dej en skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Oj så mycket snö ni fick! Här kom inte särskilt mycket. Här i stan värmer Vättern så vi får sällan så mycket även om omgivningarna får rejält. Ibland saknar jag snön och den friska luften och ibland känner jag att nej, det kvittar. Låt det bara bli vår snart!
    Hoppas allt är väl med dig!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  11. Visst är den fin amaryllisen! Jag ska ställa den i växthuset när den slutat blomma, det har jag gjort med dom två andra röda jag hade. Sen ska jag gräva ner dom någonstans i vår - och hålla tummarna!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt med lite snö! Vi har äntligen något som ser ut som nästanvinter utanför fönstret. Hoppas att det inte försvinner med en gång :D

    Hoppas att du får en finfin helg!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  13. Yes, think if we could get some snow.
    Here is one that longs for everyday life, school starts on Tuesday and it will be so beautiful.

    Movie Online

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.