fredag 25 januari 2013

Vad blir det för mat i kväll ? !



Snabbt smidigt, slänger jag ihop kvällens meny. Det fixar jag på en kvart, som vanligt har jag inte tid  eller lust att stå där med en komplicerad meny.
En liten lagom trevlig dukning,  med ljus och servetter förhöjer stämningen.





Han önskade hasselback-potatis,  det fick han,  men jag kallar den för pommestrips.
Han önskade oxfilé     YES !        det fick han,  men jag kallar det för kebab-kött.
Han önskade färsk sallad, Ja !     det fick han,  men jag kallar det för ungsgrönsaker (färdig i påse) 
Han fick två färska små tomater några oliver.  Tyvärr blev det ingen "Stjärnarve" meny.   *fniss*

Vill han ha det får han åka till Gotland, där finns en kock som heter Susie.





Vi spar oss tills lördag kväll, då ska vi på 40 års fest. Son hustrun Mari är den som fixar till  kalas.
Det blir ca 25 gäster hos dem, och Mari är riktig duktig på att laga festmåltider. Vi ser framemot
en trevlig kväll hos dem.





Sen är kvällen bara till att slappa framför Tv:n med Sixten. När programmet "på spåret" är slut
finns inget kul kvar på Tv:n,  jo förresten konståkning det är något jag alltid har gillat.
Det ska jag absolut se, men inte han. 






Ja då blev det bara jag och Sixten kvar, han sa god natt och gick till sängs, en sån tråkmåns.






Så här får vi se solen dala ner bakom grannarnas skog framöver, fast den förflyttar sig mer o mer
åt nord-väst från vårt håll sett. Detta såg vi igår, tyvärr inget vi fick se idag fredag.







Sen på går renoveringen fortfarande, eller rättare sagt rivningen. Det blir värre o värre, mer o mer
förstörelse, nya planer kommer och går, jag säger bara att :  DET  HÄR  KOMMER  ATT  TA  TID.



                                          Av slutar med denna hemska rivningsbild.

Men det får ta sin tid, han har tid, då får det bli så. Jag får gå in och ge en kommentar och
lite "goda råd". BRAVO  säger jag det kan han behövas.  Så  KOM  INTE  HIT NU !
Jag spar städning till er som önskar.

Men nu är det helg då vilar vi.
Ha en trevlig helg/ Eva






















5 kommentarer:

  1. Trevligt med lite småprat..här hemma fanns inte ens en meny alaEvaKvarnaro,,här vart det knäckebröd och äppeljuice.sedan somnade jag och hundarna en stund framför på spåret..så kan det gå när man är ensam hemma..efter det var jag pigg..så då var bloggnin sedan vika in tvätt,,ha en go helg kram

    SvaraRadera
  2. Din meny ligger inte sååå långt efter Susies, för mig skall det gå rasande fort. Du erbjöd mig några kg, tar gärna ett tiotal. Unos op. i Malmö bestod i en kärlop. som gjordes med nån sorts ballong, fick själv se hela ingreppet via skärm. Han är nöjd och belåten och känner sig mycket bättre, MEN så är det ju denna färdtjänst, tjänst är det för mycket att kalla den. Kom från Malmö i går, därför skulle han på dialys i dag lördag. Sjukhuset hade bokat bil, hämta här kl kvart i nio (har det uppskrivet) sen ringde de hit och undrade var han tog vägen, hade precis ringt försen.bil och fått veta att den var beställd en timme senare. Sjukhuset bokar, ringer och frågar, men det var inte färdtjänsten fel, fick jag veta. Det är ju samma tid beställd till nästa lördag !!!!!! av vem då??? Nu skall Daddis och jag packa ner de sista julgrejorna i affären och sen lämna de plus massor av annat till Loppis. Vi har bara någon minusgrad men en isande vind, så man kan tro man är på Nordpolen, vill ha vår, så jag kan ta igen för förra våren. Brunte har ramlat, sa jag väl, grannen med snöplog såg inte linan som Han - Hon är fäst vid. Men det är nog en HON för grannens häst har varit här och gjort "ett tappert försök, blev inga små föl"
    Ha de så gott ni båda
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du, vad ska man säga!? Har sagt det tidigare - ni får väl ta en tripp till Gotland och komma hit och äta på Stjärnarve Gästis!! *fniss*
    Vi har faktiskt ett bra gästrum för två också - men man får "boka in sig" i tid, i alla fall på våren och sensommaren.
    För att göra er sugna - om ni gillar lax - så ska jag berätta vad vi ska ha ikväll. Laxaladåb med räkor (fick en hel liten nyfiskad lax av grannen) med hemgjord romsås, kokt potatis och ris samt små röda och svarta tomater. Sen blir det en test av ett vitt vin; Rawson Retrerat. Kunde det varit något!?
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Tycker det lät som en helt okej meny, snabbt,gott och enkelt och efter På spåret fanns ju Fredrik Skavlan och gårdagens program var super bra med besök av självaste Jörn Donner...han har humor gubben och bjöd på många skratt.
    Ha en fin kväll
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Fick se en fin bild på dig hos Marie som Malin skickade till mig =) haha!

    Nu blev jag sugen på mat efter att sett den bilden :P Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.