tisdag 30 juli 2013

Havet eller landet . . . . .


var ska vi vara !?  för det är lika varmt vart vi än är denna juli månad.
Ska vi ha sand emellan tårna eller gräs, men då väljer vi båda delarna så blir alla nöjda.

Detta är Mellbystrand en underbar kväll för nån dag sedan, vindstilla men utan 'flygfän'.
Att få ta sig ett dopp här kräver en lång promenad ut till havs, *fniss*.





Här är kusinens stuga i Skummeslöv (vackert namn) i deras ägor över 20 år.
Tillbyggd och utbyggd och även en gäststuga (Friggebod) som är bra att ha
till alla 'våldgästande', hi hi hi.

 
Vi har våra barnbarn hos oss i fyra dagar, då måste vi 'hitta på' nåt kul med dem.                                                                    
Emelie, Annie, Alexander och Lina.  Kusin barnbarn eller liknande.
Härliga glada barn men givetvis trötta och fnittriga efter dagens stoj och lek.
 
 
 
 
Baksidan av stugan och 'lillstugan', trädgården är också stor att springa på.                                           
Den storleken på stuga hade räckt åt mig och Rolf   'till gamle dar'.                                                       
 
 
Sommar bilden ser kall och isig ut. Aldrig ser solnedgångar lika ut någonsin.                                        
Alltid ser de lika spännande ut.                                                                                                                 
 
 

Varsågoda mina vänner en liten sång som passar in i denna stund med vackra bilder till.                                                                                                                        
 
Njut en kort minut !
 
 
 
 
 
 
Ska vi välja landet i stället för havet, med gräs emellan tårna.                                                                
 
 
 
 
Här finns också plats för lek och stoj.
 
 
 
 Det är gott att kunna välja, men borta är bra och hemma bäst.                                                                 
 
Må så gott/ Eva 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Man kan välja vatten. Då får man ju både hav o sjö och gräs o sand. Jag älskar vatten. Som jag sa till ungarna här om dagen : "Ska vi åka o bad?" Och dom svarar : "Men du badar ju aldrig!" Och jag : "Nä, jag tycker inte om att bada men jag vill sitta vid vatten...!"
    /Knatten

    SvaraRadera
  2. Nu fick du mig att längta till fina Mellbystrand :) därifrån har jag många barndomsminnen, då vi campade där ibland.
    Jättevackra bilder bjuder du på, allt som hör sommaren till.
    Ha det fortsatt gott vännen
    Stor kram från Lollo

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Havet är underbart... liksom solnedgångar! Men visst är det fint även i inlandet - skogen är ju min favoritplats och finns det sedan en liten sjö så är det verkligen helt oslagbart... eller... det är faktiskt svårt att välja. Är sommaren varm och solig så är det vackert överallt :) Sverige är fantastiskt!
    Ha det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är en typisk "vattenmännniska". Gillar att vara i vattnet och kan bada precis hur länge som helst, men aldrig ensam så numera är det långt mellan baden. Gubben min har tröttnat på att få sand överallt, speciellt mellan tårna. I Stockholms skärgård så var det ju klippor och sen djupt som gällde, här är det sandstränder - eller stenstränder - överallt så man kommer inte undan!

    SvaraRadera
  5. va härliga bilder! Jag säger som Knatten , jag tycker inte om att bada men att sitta vid vatten är så härligt!Stor fin gräsmatta också.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och Mellbystrand är mysigt tycker jag. Jag hade valt havet *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  7. Vilka fina havsbilder
    jag sitter gärna och tittar ut över havet
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.