torsdag 19 december 2013

En fantasi-värld . . . . .

som man har skapat i Gislaveds rondeller. Trodde först på en figur i mumintrollen

men det ska väl vara en ängel i juletid.  En ängel som sjunger, men hon kan också vara

en trött ängel som gäspar stort,  *fniss*




Lite hår-stripor här och där, ängeln är rätt så tunnhårig, man ser hårbotten på den, *fniss*

Lite mer lockar kunde väl änglarna få och lite större vingar som syntes väl.

Undrar om ängeln orkar lyfta med dessa små vingar ?

Ja jag vet att man ska vara tacksam och ej gnälla av det man får, det är jag,

och de som gör dem är duktiga,  MEN  det hindrar inte att få säga sin åsikt ändå. 




En annan rondell i Gislaved såg ut så här! Den gjorde mig och kanske fler riktigt konfunderade,

vad är det här?  kan någon i Gislaved säga mig detta.




Humle-änglar, bi- änglar spök-änglar, snöbolls-änglar eller tjocka hundar med vingar ? !

NEJ  det är omöjligt att gissa vad för en figur detta ska föreställa !

Eller är det bara jag som inte fattar bättre att det är en . . . . . . . . . . . . . . . !

I år har 'konstnärerna' verkligen satt myror i skallen på folk som passerar runt här !

JA  MAN  BLIR  SANNERLIGEN  YR  I  SKALLEN  !!!





Ja vi lever i en fantasi-värld då blir idéerna många och man får man passa på att visa upp dem då.

Snart kommer tomten och den är väl en stor fantastisk fantasi-figur.

Må gott/ Eva

















6 kommentarer:

  1. Haha... de har fantasi och är kreativa i din kommun :)
    Förut var det någon bäver/ utter med horn... nu änglar med för små vingar :) Den sista är absolut en tjock hund med svart nos och svarta ögon... och så vingar och en gloria - en änglahund :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Där har vi det --- en ÄNGLAHUND !

    SvaraRadera
  3. Det andra måste vara någon stor pippi av nått slag och den tredje, där håller jag helt klart med Anki måste vara en änglahund! *fniss* Men jag gillade dom, det är tydligen någon med mycket humor som gjort dom här figurerna och det är skönt att se bland allt tillrättalagt sliskigt julsött!!
    Många "nyttiga" rätter (lax och sill t.ex.) har jag satsat på, men dom goda feta syltorna och rullarna och pastejerna och korvarna har jag försökt ta bort. Och sen så gör jag inte så mycket av rätterna. Det räcker ju med en bit gravlax, en ägghalva osv. man blir ju vansinnigt mätt ändå. Fast sen är det ju så att en del (alltså inte jag) kan äta precis hur mycket som helst av sina favoriter. Rolles är inlagd sill av alla sorter, små delikatessköttbullar, skinka (vi har alltså en stor sådan) och KOKT POTATIS. Det senare kan han vräka i sig! Därför har jag bestämt att det blir en potatiskaka (jättegod) på slutet. Lite måste man ju retas också!! *fniss*
    GOD JUL
    Susie, Rolle & Santos

    SvaraRadera
  4. Jag har sett skapelserna i Gislaved och Reftele. Man har verkligen fantasi i Gislaveds kommun.
    Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  5. Men vilka kul grejer dom har gjort! Vilken fantasi och idérikedom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Du vet väl att riktiga änglar flyger UTAN vingar!!! Kolla i Bredaryd vid Bambu när du kör där på tisdag. Jättejättefina tomtar har dom lyckats med i år. /Knatten

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.