måndag 23 december 2013

God Jul önskar jag er alla . . . .


släkt, vänner, kollegor, bloggvänner och min nära kära familj.

Tyvärr har inga julkort skickats i år, så det får bli på detta sätt istället.

Sen ger jag mig själv en julros på julafton, för det är ju inte alla som har
namnsdag då.








Våran hustomte står där välkommande med en tänd lyckta,  (bild från förra året.)



Vi har tyvärr ingen snö i år, men denna bild är faktiskt från i år, men från typ januari,
då snöstormarna kom.
Det är härligt och friskt att vara ute och pulsa i snön,  för så ska en vinter vara.



Bilderna ser verkligen vintriga och juliga ut,  jag gillar när det ser ut så här.
Men givetvis inte när det blir snökaos,  lagom är bäst.


Må gott och va rädda om varann.

Kram/ Eva























6 kommentarer:

  1. Må gott och var rädd om dig också, och grattis på namnsdagen i morgon, och God Jul!

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar. Jag önskar dig och din familj en fin Jul och Ett Gott Nytt År. Julkramar.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har en riktigt fin jul!! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  4. Usch, vad mycket snö ni hade förra vintern! Fast det såg likadant ut här då. Man blev ju nästan insöad.....*fniss*
    Dopp i grytan hade vi alltid i mitt barndomshem, men efter det jag vuxit upp så slutade familjen med det. Däremot brukar jag alltid koka ärtsoppa på spadet. Det blir världens godaste soppa, men sen ett par år tillbaka så varken kan jag äta ärtsoppa för gallbesvär eller vill äta det på grund av att det är en kaloribomb..... I år förvällde jag dock grönkål i spadet, la det i en form hällde på lite grädde och stark riven ost och gratinerade. Det blev underbart gott!
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  5. Ska naturligvis stå "insnöad"..... *fniss*

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.