tisdag 27 mars 2012

Drottning för en dag

              Vaknade till starkt ljussken, var det solen, nej det var min dag, en födelsedag, hela dagen.
               Rolf, Tina och Sixten kom med frukost på säng, och sång, presenter, pussar och kramar.

Ja ja... nu får det vara bra matte, vi får gosa mer i kväll, släpp ner mig !



Sen blev det elva kaffe ute vid planket, där var det lä och gott, fortfarande strövade jag omkring
i morgonrock. Här på landet gör jag som jag vill, ingen kan hindra mig. Men efter lunchen blev
det liksom lite bråttom, mina vänner skulle komma på fika, så en  "slängihoptårta" fixades.




Här sitter jag och är mallig, för jag är Drottning för en dag


Kolla vad min gamla kamera kan, fast just idag fick jag en ny av Tina



Ska börja prov fotografera snarast, många nya finneser gör mig förvirrad.



En liten runda kring huset bekräftade att våren är här,
växter kämpar sig upp, knoppar på väg att brista.


ROSENTRY BUSKE


och blandade färger av Tulpaner.



Detta är svärmors tunga, nu blommar den med starkt doft.


Alldeles för starkt doft, jag får ont i huvudet, men som tur bara på kvällen
och natten sprider den sin "väldoft" eller "fydoft"



Sedan blev bilden alldeles för suddig, ska testa med min nya kamera om
den kan göra bättre ifrån sig, men inte just nu.



Det blev många vackra blommor denna dagen, trevligt och behövligt.



Alltid en ny groda till min samling, de här spinkiga ska hålla om växter som behöver stöd.


De liknar mest två festprissar på väg åt fel håll, undrar om de tullat på min likör.


Nu är denna dagen ett minne blott, som alla andra dagar som kommit och gått.



Drottningen tog sitt första vårdopp !  det var gott !

Tack alla släkt och vänner,  oj då !  nu blev det över midnatt igen, dax att hoppa i bädden.







2 kommentarer:

  1. Grodor överallt. Vem är grodan bakom brickan på första bilden????? /Knatten

    SvaraRadera
  2. Gratulerar en aning i efterskott! Så mysigt du verkar ha haft det och så många blommor och grodor!
    Agneta

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.