onsdag 7 mars 2012

Frostnätter

Frostnätter håller våren på avstånd,  så än får vi gå här med strumpor och skor, fastän det är
soliga fina dagar är det ännu bistert.  Men så är det i mars månad.



                    Titta så vackra snöstjärnor det blir när frosten biter på  altanfönstrena





Men nej,  inte mera sådant här frostigt kallt

nu blundar jag och tänker på lite mera glada

färger. Nu lägger vi vintern bakom oss,

fastän vi vet att luriga april anländer med

lite baksmällar,  så är vi på väg mot rätt håll.



DET HÄR GILLAR JAG ABSOLUT BÄST,  FÄRGSPRAKANDE GLATT

Mina egna har tyvärr inte syns till ännu, men dessa i Blomsterlandet var i full gång att lysa vår




Sedan kunde jag inte låta bli att busa lite,

en kaktus som liknade Musse Pigg

gjorde jag om till Mimmi Pigg med

två blåa klockor till ögon och

en röd begonia till mun

se så gulligt,  hi hi...














   Sist men inte minst,  mina favoriter GRODORNA,  jag är tyvärr en fjantig samlare av grodor.
   Det har jag gjort i si så där 5-6 år, det är kul tycker jag. Så det är inte mycket som behöver roa
   mig.  Att det kan finnas så många olika grodor i alla format, det är helt otroligt tycker jag.
   Mina vänner har ofta någon ny groda att ge mig som present, det är uppskattat,  och aldrig har
   det blivit samma groda någon gång,  ( lustigt )  Men jag vet inte exakt hur många de gröna är,
   har inte räknat dem, men det ska barnbarnen få göra framöver, till sommaren möjligen
   Då ska jag göra en grod teater för ungarna, jag är väldigt barnslig av mig, det vet jag men sån
   är jag, och det brukar bli så bra såå.... hmm. . . . .tycker jag.



                                     HEJ DÅ VI SYNS SNART IGEN ALLA MINA GRODYNGEL !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.