onsdag 24 oktober 2012

Resminnen i bagaget hem . . . . . . .


och det var inga tunga resväskor, för minnena var inte tunga att bära,  bara lätta.

Så här ska vi sitta och mata duvorna  *fniss* som faktiskt kan vara kul, men inte just duvor, för ni

vet varför. Då tar vi flyget ner till Split, kvickt och lätt, checkar in på ett närliggande hotell,

 hyr en taxi med en kvinna som chaufför som samtidigt guidar oss runt, det har vi redan tänkt ut.

Bra eller hur !  Men när, det är frågan ? !































Min fråga är: har dessa "buskar", blommor eller ogräs planterats, eller har naturen själv gjort det ?




Gamla stan i Split har ett inbjudande labyrint av medeltida gränder, ett "virrvarr" som jag älskar.






                                                           Det går upp, det går ner . . . . .




                      sticker in huvudet i farstun,  kika lite, gamla barndomsminnen kommer över en.



 
 
 

                          även innegården med härliga mat-os dofter får mig att minnas mycket.








                         Ser det inte mysigt ut så säg,  att leka "följa John" hade varit kul här.




                               Ibland känns det som om jag går rätt igenom deras "vardagsliv".























Denna  "vägen"  är enkel-riktad,  även en genväg till ett matställe,  så nu har vi slagit rekord med
med att gå i en smal gränd. Det blev ett kort stopp, vet ej varför, men då passade vi på att klaga,
                                                      en "klagomur" som kändes rätt just då.

                                                  Ja det var uppsluppet och glatt, och många skratt.



























Äntligen får vi skåla tjejer ! Och önska varandra lycka till i vardagen, men vi hoppas på återseende !




                                   Choklad glass till efterrätt, hmm  jag fär väl smaka lite då.


                             Hmm jaha ?  glass är gott men inte med choklad i, synd att klaga . . . .


                                          men jag gör det snabbt,  slurp ! så var det klart !




Efter allt "traskande" hit o dit" åt alla håll, fick jag ont i foten, har haft problem med hälsporren för
nåt år sedan. Blev tvungen att äta inflamationshämande tabletter, sporren förföljde mig i ett år.
Så när jag kände värken igen blev jag rädd, nej inte nu igen! Så på bilden skojar vi, Rolf ska köra
mig ända fram till bussen på en kärra *fniss*   Värken gick över av sig själv när vi kom hem, tur !








                                                     Den Kroatiska flaggan är vacker.










                   Ett seger tecken var behövligt, vi klarade resan utan insidenter, allt blev lyckat !







          Vi gillar verkligen att flyga det är så vackert när man ser landskap, snart ser vi Sverige.






Så nu är denna resan till ende, hoppas ni alla är nöjda vad ni sett, för det är jag (vi).

Nu återgår livet till det normala, nästa inlägg blir oxå exotiskt.

Må bra alla på ett tag /  Eva




















6 kommentarer:

  1. Ja det var en lååång resa o du har ju varit hemma länge nu. Vi ses om en stund. Ska åka lite innan för jag tänker passa på o köpa lite garn. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Snygg ego bild där på dig i mitten ;)
    va kul att ni kommer i helgen! ses då lille mormor, Kram

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst ikapp mig och det är fantastiskt så fint och vackert det är överallt och det ser så rent och fint ut också. Det är inte utan att man blir lite sugen på att pröva på en resa åt det hållet. Du är en bra ambassadör för området, verkligen!
    Agneta kram

    och ja, det var verkligen en vacker flagga!

    SvaraRadera
  4. vet inte om du såg mitt sms, men har ni inte satt upp dom vit/svarta gardinerna så ta gärna med dom i helgen. Vi vet nog ett ställe vi kan ha dom på nu :)

    SvaraRadera
  5. Du är inte dålig! Ser att ni haft trvligt! Och nästa gång vi ses ska jag vara klädd i RÖTT! Puss och kram Din svägerska!!! Vem av dom får du gissa????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha ! men passar du i rött. Jag skrev det för jag visste att jag skulle reta er lite.
      Men det finns bara en Vipp-mormor ! Och denna resan hade verkligen passat er väl,särskilt din
      käre make, men det är aldrig för sent för den.

      Radera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.