torsdag 31 oktober 2013

Till minne av min kära syster.


Denna dag den 31 oktober skulle du blivit 63 år,  jag 'firar' dig på mitt sätt.
Du lämnade oss den 8 oktober 2004, men du lever ändå i mina tankar och hjärtat.



Här firade du Irma din 40 årsdag och vi pratade om hur roligt vi skulle ha det
när vi blev äldre då vi skulle göra trevliga resor tillsammans.
Men 'gaggiga' skulle vi aldrig bli. Du var ung i sinnet.




Jag (vi) har varit på kyrkogården och gjort fint. Mossa och små ormbunkar från skogen
bara lagda direkt vid gravstenen, ljus och några kottar.
Skogen älskade min syster, det är den naturligaste finaste och bästa grav dekorationen.


























Denna dag är dyster med blåst regn och allmänt tråkigt höstväder.
Men hösten gillade du, särskilt när det blåste och löven föll och flög.
Att sedan få komma in i stugvärmen och 'kura skymning', det var din 'grej'.
Saknar dig lilla syster Irma.



Alla Helgon närmar sig då många människor har någon kär vän och anhörig
att minna och tänka på, att få tända ljus med en särskild tanke känns gott.

Må väl kramar/ Eva
























5 kommentarer:

  1. Uuuh, det är så tråkigt med dom som inte finns med oss längre......Jag hoppas hon har det bra var hon än är nu och hon tittar säkert ner och ser på hösten med välbehag! Så fint du har gjort på graven
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så ledsamt att hon gick bort så tidigt! Livet är minsann inte alltid rättvist!

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig i detta...saknar mitt enda syskon...min syster, så enormt trots alla 28 år som gått sen hon, alldeles för tidigt, gick bort.
    Ja det är vackert på kyrkogårdarna nu i denna tid och man tänker extra mycket på de som saknas.
    Önskar dig en fin helg vännen♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Ja, usch för att livet ofta är så orättvist! Man kan inte på nått sätt förstå vad som är meningen med att människor ska behöva lämna jorden så tidigt :(

    Många extra goa kramar till dig underbara Eva ❤️ /Kattis

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.