måndag 29 februari 2016

. . . flera födelsedagar och ett barndop blev avslut på en hektisk . . . . .

firar månad.
Det är mycket kul och trevligt att träffa släkt och vänner,
men det är lika kul på något vis att det är över,
*fniss*
Ja det gäller just för mig att hålla reda på alla dagar och klockslag
när allt ska hända i rättan tid.
Inte är det mannen i huset som vet något om viktiga händelser,
han vet när han fyller år och när bilen ska besiktigas,
det är allt.
Almanackan är i varje fall guld värd för mig,
*fniss*



Stor och liten eller äldre farbror och litet barn trivs ihop.

Rolf fyllde 71 år den 25 feb.
<<<

Barnbarn Jennie och Vendela fyllde år samma dag den 15 feb.
27 år och 17 år.
<<<


















Dopdagen blev ett vackert minne för hela släkten.
Pappa Cristian med lilla dottern.





Leonard och Cristian skötte sig väl i kyrkan, 'fniss'
När vi sjöng så vackert lyssnade lill-pojken noga,
stod blickstilla och tyst.




Dopgudstjänst i Sanseryds medeltidskyrka
lördagen den 27 februari.
Ofelia Maria Juliette.


Mamman Jennie och dottern Ofelia.
De är sötnosar bägge två
<<<



Mormor Maria med sitt kära barnbarn.
Vem skulle inte vilja krama
en sådan söt docka.


Gammelmorfar Rolf
&
Farfar Elias och farmor Hala.
Alla älskar vi lilla Ofelia.
Jag gammelmormor Eva har fullt upp med kameran.




Ofelia har många släktingar på 'två håll',
det var ca 30-tal gäster.
Storebror Leonard fick också någon paket, det tyckte jag var viktigt.
Men han var ändå paket öppnare åt sin lillasyster.





















Efter en lång händelserik dag var gammelmormor Eva trött,
sov i bilen hem sen tidigt i säng.
<<<
Barnbarnen Lina och Annie sov över hos oss
och de var lika trötta dom . . . 
<<


Nattugglan Eva var seg även dagen därpå, men var ändå redo 
för ett nytt födelsedagskalas.

Alexander fyller 12 år (eller bara 3 år)
så blir det när man föds på skottdagen, hi hi . . . 
Han är min kusins barnbarn och en riktigt duktig fotboll spelare,
Zlatan är hans idol. 
Honom såg de spela i höstas i Paris, förhoppningsvis åker killen dit igen
den 27 april ( till Paris.)
Vi håller tummarna om biljetterna . . . . 
<<<


















Många vackra soliga dagar har vi haft i veckan som gick,
men kalla minus nätter.
Det är precis så som det ska vara vid denna tidpunkt,
men man ska akta sig för de soliga dagarna som lurar rosknopparna ut,
sen tar nattfrosten dem, vakta och vakta . . . .
Inne på altanen är det riktigt varmt, man njuter i ca  +18 gr.
Härligt men det är förrädiskt när man öppnar
dörren och isiga vinden biter till.
Men jag njuter ändå !
<<<

Måndag ska jag vila ute i solen och sen läsa alla bloggar som jag inte hunnit med i veckan.
Solskens kramar/ Eva

















8 kommentarer:

  1. Åh du måste skicka lite bilder till mig. Jag vill ha bilder från dopet :) kram

    SvaraRadera
  2. Du har varit borta ett tag från bloggvärlden och varför förstår man nu när man läser ditt inlägg. Oj så mycket kalasande. Både dop och 12 årskalas.
    I min familj är det jag som är almanackan. Min man missar även besiktningstider. För två veckor körde han iväg till besiktningen. Han var ute i god tid för han skulle hjälpa några ungdomar att koppla in en kaffemaskin i deras nystartade internetcafe´. Tiden var 15:30 när kl var 17:30 körde han till besiktningen men då var det stängt där. Konstigt va. 500:- försvann helt i onödan. Ja,ja..nu är ny tid beställd till fredag, hoppas det går bättre då.
    Hoppas du får njuta av solen idag. 10 minus här inatt men nu skiner solen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag gillade ekorrkudden. Den var jättefin.
    Härliga bilder på alla de vackra barnen.
    Nog är det tur att man har almanacka att luta sig mot när minnet sviker. Jag har en men jag har också fullt med lappar här och var. Kom-ihåg-lappar som ibland inte är de lättaste att komma ihåg.

    SvaraRadera
  4. Ojojoj ... du har då verkligen haft fullt upp! Trevligt förstås, men som sagt det tar på krafterna också :)
    Så söt hon är lilla Ofelia - en riktig prinsessa!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var hektiska men glada dagar. Ska du följa med till Paris och kolla på Zlatan? Det vore väl fantastiskt kul. Och äta god mat i latinkvarteren.

    SvaraRadera
  6. En pensionärskuvös är nog att föredra så här års, solen skiner ljuvligt samtidigt som det är svinkallt! Hej förresten, väldigt vad släkten har firat och firat. Är det samma folk som sprungit på alla kalas, då har du träffat tjocka släkten för ett år framöver nu? Hos mig är det lugna gatan, men snöyra råder. Ingen annan yra dock, tyvärr.
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  7. Men ojojojo så mycket trevligheter på kort tid!!! Så mysigt! Men jag förstår att du blir lite trött... Otroligt söta barnbarnsbarn, lilla Ofelia och den ursöta storebror i sin skjorta, åhhhhh vilka sötnosar, ( men inte så konstigt när man ser hur vackra föräldrarna är). Vilka fina namn hon fick också.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.