söndag 26 februari 2012

Luft i lakanen

Ett vårtecken för mig behöver inte just vara snödroppar,
eller andra av de vanliga sorterna, som kikar fram
tidigt på våren.

Ett säkert vår tecken för mig är, när jag kan hänga ut
tvätten,  när lakanen kan fladdra för vinden och bli
torra efter ett antal timmar.
En härlig doft som kryper in i lakanen,
gör att det sedan känns som om vi sov
ute i vår herres hage.
Vem kan motstå det.


Vårluften är mycke speciell tycker jag,
även de sköna solstrålarna,
de gör oss på mycke gott humör.
Ung som gammal blir sprallig,
Den härliga första förälskensen
gör oss påminda,  för det vill alla
känna och få uppleva igen.

Vår känslor brukar vi säga,
är det kärlek till människor,
eller naturen vi känner,
säkert båda alternativen.

Vårtecken för mig är,  luft i lakanen


Nu har jag vårkänslor !

Jag har letat och jag har letat efter andra vårtecken i trädgården, 
men icke ett enda,  ännu.
Så när jag inga hittar,  får jag fixa lite själv.
Köpte blåa och rosa hyacinter, blåa pärlhyacinter, vita krokus, och rosa vårprimula.
Sedan planterat i fina krukor och ställt vid huvudingången.


Det blev vårligt, vackert och välkomnande




1 kommentar:

  1. Så härligt med vårkänslor :)

    Kramar till dig min vän / Kattis

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.