onsdag 22 februari 2012

Räkfrossa

Räkor är mums mums för katter, även för människor har jag förstått,

efter en tabbe jag gjorde för ett tag sedan.

Matte skalade räkor till en fest de skulle ha, det luktade ljuvligt gott i köket.

HÅLL DIG BORTA FRÅN MITT KÖK , KATT !!!

Vad menade hon med det, Katt ?  Jodå jag vet att jag är en katt,

men så har hon aldrig sagt innan,  matte har kallat mig för  >

"mammas lille pojke",  "store tjocke gossen",  "mumsige kissen",  och Sixten.

Ja, så jag höll mig borta från köket,  när hon var där.      MEN........


Jag kunde inte motstå den härliga lukten

Jag åt fort och glupskt,     mums.....

tills matte fick se mig,

nu blir jag utslängd, tänkte jag.

Men nähä, hon bara sa :

ät katt tills du spyr,  KATT.


Och det gjorde jag NÄSTAN.  Hon till och med la upp räkorna på ett fat

och sa spydigt :  varsågod lille plutten,  hoppas du må väl i morgon.


I morgon är en annan dag,  för idag njuter jag.   RAP......



1 kommentar:

  1. Nu har du ju gjort jättefina inlägg!!!
    Själv har jag ingen tid för bloggande just nu på ett par dagar. Men vi hörs väl ändå. /Knatten

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.