fredag 2 november 2012

En dag av värdighet.




Alla helgons- dag,  det är en tid att minnas sina kära, det är det för mig och många många fler.






I dag den 1 nov. har jag fått hjälp med lite pyssel av Annie, det tycker farmor Eva är kul.

Annie har alltid lust att göra nåt, när vi läste en blogg där Agneta "snäckan i dalen" gjorde maräng -

kringlor att hänga i något ris eller grenar, då ville Annie göra detsamma.  Men hon ville gärna få

smaka på dem oxå.

Men de kringlorna blir nog ej långvariga upphängda hos mig,  lika bra göra vanliga maränger.

Och så blev det,  även snabb gjorda kokos-toppar med smör, det blev en toppen fika sa Annie.







Sen var vi ute och plockade av vild-rosens nypon, de är så röda och vackra. Vi tog stål-tråd
och trädde nyponen på den, sen formade vi hjärtan i olika storlekar, det blev fem fina hjärtan.
De ska vi dekorera på gravarna, det enklaste är det finaste. Här prov testade vi dem hemma.
Resterande nypon dekorerade hon i kronan, det här får väl duga sa Annie,  jajamän sa jag.





Ett hjärta gjutet i cement med halva sidan dekorerad av fina stenar (gjord av Madelen )

Så här gjorde jag i år, ändring varje år är okej. Jag gillar att få göra  egen grav dekoration,

                                                                        i mån av tid.






.
                           Mörkret kommer så fort nu på kvällarna, det är tid att tända ljus.





Det blir en lugn och stilla helg för mig på jobbet, vill inte ha varken godis eller bus. *fniss*
Hmm . .  men man vet ju aldrig för "di gamle" kan ju bli lite busiga ibland, men då ska de få godis.

Trevlig Alla helgons-dag
// Eva






























6 kommentarer:

  1. Det är härligt med barnbarnen.. Så fina Hjärtan ni gjorde. Det är väl så det ska vara med en liten självgjord dekoration- den ligger där så mycket mer i - minnen o komihåg invävt i "gåvan"
    Ha det gott Kram
    Ninne

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina hjärtan. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig en trevlig helg.
    Kram

    Ps jättefina hjärtan Ds

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev med nypon - hade jag vetat om det tidigare så hade jag plockat med mig massor från vår prommis idag! Men...det blir ju fler prommisar naturligtvis!!

    SvaraRadera
  5. vilken bra idee ,,rosnypon det har jag med måste ut och plocka imorgon. Fint ni gjort!
    Ha en go söndag!
    kram Monica

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.