måndag 7 maj 2012

Jag kysste rosor i Turkiet

varje dag på vår semester resa.
Jag var helt salig, jag njöt av alla dessa helt enormt vackra rosor. Och fastän jag ej kan namnen på alla, så älskar jag rosor ändå. Har tillochmed svårt att bestämma vilken ros är den vackraste av alla.




Så det kommer bli mycke bilder på rosor denna gång på bloggen, hoppas ni gilla det, som jag.
Det var härligt att redan få uppleva rosornas blomning så här tidigt, det blev extra bonus i år oxå.


När vi lämnade Sverige och Ängelholm (hämta Ellen)  så var det så här vackert i parken, träden
blommar alltid tidigt, typ i slutet av april eller tidigare, beroende på väderleken. Ljuvligt vackert.




När vi flög över Polen, Krakow Zakopane, var det snö uppe på Karpaterna, vackert det oxå.





När vi flög över Turkiet, såg vi många höga berg, där fanns det oxå snö högt uppe.





Men när vi landade och gick ut fanns det ingen snö eller kyla bara värme, oj oj så skönt,
                                Minareter och Moskeér finns det gott om i Turkiet.













Så här glada och söta är vi när vi blir utsläppta
i det fria. Glöm inte smörja näsorna, löd mitt råd
ingen röd tomat näsa.

                                                                                                        Nej ingen tomatnäsa vill vi ha.



                                                                          Nr 1.

             
                                            Kära rosor vad jag älskar er,  puss puss puss. . . . . .
                                            Vilken av er ska bli min favorit av bilderna ? ? ?


















































































Denna sista bild nr 22, blev min favorit under tiden jag klistrat in fotona, lustigt för jag älskar ju
                                                                 röda rosor
Den eller de här rosorna ( kan ej namn, nån annan kanske kan alla namnen) var vita men svagt rosa
Jag har endast gett foto nr 13 extra motljus på standard, annars inga andra hjälpmedel på övriga.
Givetvis har de fått olika ramar, nu när jag kan hämta på Skype foto.
Det tycker jag själv blev väldigt bra, antingen kameran eller bra ljus eller bra fotograf, aj aj skryt fy!




Antingen man bodde i ett Slott eller Koja, Hotel eller Skjul, fanns det rosor som både växte
i rabatter och på trottoarer och "rännsten"




Hur i hela friden kan de blomma så fint, får rosorna någon näring mitt på trottoaren, eller vad? !
Jag hade god lust att gräva upp alla rosorna och ta med mig dem hem, men då hade de fått en
chock  av kylan. För jag fattat väl då att klimatet för rosor är A och O. Tyvärr inte i Kvarnaryd
Men alla ni som fått klimat till era älsklingar, säger jag bara Grattis !




             Och här fick "guben"  hemlängtan när han fick se en gran, ( rumsgran) förvisso.



             Så här långt har mina tulpaner kommit upp, sen jag "pötat"ner dem i höstas.


          Det blir fler reseminnen om ett tag,  kanske bad, mat, dryck och annat smått och gott.
        
          Hej hej må väl från mej /  Eva


.






4 kommentarer:

  1. Antar att ni hade de bra där borta och speciellt du som fick se dina rosor ;)
    Vi kommer över någon dag tänkte vi för att hämta resväskorna =)

    SvaraRadera
  2. Jösses vad rosor. Underbart. Jag har börjat plantera nya rosor hemma nu fast jag vet inte ens vilka rosor eller vilken färg jag köpt. Ska bli kul o se det sen. Idag är jag hemma med risig Wille.
    /Knatten

    SvaraRadera
  3. ...att det är en del av oss som får vila, bada, sola, njuta och ha det kul medan vi andra sliter och släpar! *fniss*
    Men skämt å sido har vi också varit på semester, visserligen bara på en kort minisemester. Faktiskt den kortaste vi någonsin gjort! Allt gick dock så bra och vi bodde på ett så underbart vackert ställe att jag inte ens kan vara avundsjuk på dina vackra rosbilder!!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka underbara rosor..Ni ser ut att haft det riktigt varmt o skönt..Nu blir jag avis..haha!
    Tack för rara ord om mina bilder. Jag älskar att fota och det är alltid kul att få ris eller ros för den delen..*ler* När jag fotar fåglar har jag min systemare Canon Eos 1000d med objektiv 70-300 men du ska veta att..av ca 100 bilder kanske 10 blir skapliga..haha! Tack o lov för den digitala världen idag..Om du visste hur många pappersfoton jag har liggandes..suck!
    De flesta bilderna tar jag med min lilla bästis som är i fickformat. En Panasonic DMZ3 som jag är mycket nöjd med. Du tar ju själv väldigt vackra bilder så du kan inte ha en dålig kamera..eller så är du en stjärna på att få till det ändå..Då har man ÖGAT vettu...hihi!
    Kram och sköt om dig..
    Ninni

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.