torsdag 10 maj 2012

Sol vind och vatten. . . .

höga berg ( Torosbergen) och djupa hav, den semesterveckan var behövlig och helt underbart kul
Ja, givetvis blev poolområdet veckans samlingsplats, bada, bada, bada, äta, slappa, vila, dricka. . . . .






                                                               HOPP  I  PLURRET.




                                           GÅ  PÅ HÄNDERNA  I VATTNET  KUNDE DE.









                                                        En flytande fotölj inskaffades



                           SWICHH....och så var de nere, jag hann aldrig med att fota Lina o Rolf.




                                                                            Men se där kommer de  ^












                                      Rolf kunde inte begripa varför han inte kunde dyka ner,
                                      hade han en för tung rumpa eller vad ?  Ha ha sa vi, inga
                                      mer goda kakor, inga mer sliskiga tårtor, lille gottegris !


                               Men sedan fattade vi vad som hänt, som ni ser !  Badbrallorna hade
                               fått påsar där bak, alltså fickorna blev fulla av luft, därför var rumpan
                                                                          BAKLÄTT.       hi hi hi. . .!


          HEJA HEJA RÖGLE I ÄNGELHOLM;  HURRA HURRA ! DEN GJORDE SUCCE`  
                        Rolf han vifftade runt och alla skåne resenärer apploderade så klart !






                              Pannkaks tanten bakade oxå lätt. Alla älskade hennes pannkakor
                              som gjorde en special deg, som sedan bakades snabbt på en grillpanna
                              man fick välja på vilken fyllning man ville ha emellan.


                                I denna här lilla "Bakhyddan"  satt  "Baktanten"

                          




                                Rolf  ställde sig i "TÅRT-OCH-KAK-KÖN"  bäst att hålla sig
                                framme innan de glupska tog allt det goda. 
                                


























Nej tack inget kaffe blask för mig, och nej tack till deras ur söta kakor, men ja tack till en drink
istället,  eller jag tar två dubbla på direkten, så slipper betjänten betjäna mig  på en kvart.  fniss. .




                                 Nääee, säg inte att ni blir sugna, bakverket är för sött att äta
                                 men de duger bara till för att titta på,  enligt mig.
                                  Men de här munkarna var mycket goda, inte så söta, lagom
                                  och de gick åt ska ni veta. Alla glupska munkälskare,
                                                        nädå ! inte jag inte !  jag bara titta,  hi hi. . . .

                                                                        MUMS !



                               SNÄLLA  ni hämta en munk till, den var god,  eller några till. . . . .





                                Nähä, nu kan man inte sitta här och dega mer, dags att röra på
                                fläsket. Vi får väl gå en runda och lukta på blommorna och skaka
                                ner kaksmulorna, så det blir plats för mer mat ikväll.
                             
                            

                          Attan oxå att jag inte tog med en spade, så jag kunde gräva upp lite.

                        Jo tack gärna till ett sådant vackert träd oxå, men den övervintrar inte
                         hos oss, så jag får ta det som blir över, eller hi hi, övervintrar hos mig.







                 Är den inte vacker så säg, och inte vet jag heller vad den skönheten heter. 




             Blomman ser sticksig ut men är inte det, men "tanten" kan vara lite sticksig ibland.




                        Nu väntar jag på att det snart ska blomma så här fint i mina rabatter.








      En skön doft av denna ros, ger jag till min svägerska Berit somm fyller 58 år den 12 maj
       Och likaså detsamma till min kompis IngBritt som fyller 75 år 12 maj oxå.
                        
                                 Grattis kära goa vänner ha en skön födelsedags helg !




       Jag provsmakade redan av tårtan,
       den var ätbar, vi ses på lördag.








Må väl och trevlig helg/ Eva


















1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.